Slovenska vlada je ovoga tjedna neznatno povećala najveću dopuštenu maržu na benzin i dizelsko gorivo u sklopu regulacije cijena tih goriva na benzinskim postajama izvan autocesta, no prema procjeni najvećeg domaćeg trgovca gorivom Petrola, još uvijek nije dovoljno da pokrije sve troškove.
Čak ni povećana marža
ne omogućuje pokrivanje svih troškova distribucije goriva i derivata,
štoviše, ne uključuje troškove dodavanja biokomponente, što predstavlja
dodatno financijsko opterećenje za poslovanje, odgovorili su na
povećanje Petrola. na marginama za STA. Vlada je u ponedjeljak uredbom o formiranju cijena pojedinih naftnih
derivata povećala iznos najviše dopuštene marže za dizelsko gorivo i
benzin od 95 oktana na benzinskim postajama izvan autocesta i brzih
cesta za po dva centa na 0,0983 eura po litri dizelskog goriva. i na
0,0994 eura za litru benzina. “Cilj nam je približiti se maržama prosjeku zemalja Europske unije
koji iznosi oko 20 centi po litri goriva, jer samo tako možemo ostati
konkurentni i podržati zelenu tranziciju”, poručuju iz Petrola. Ističu da se pravilnik donosi bez prethodnog razmatranja izmjena na
vijeću za cijene, čije je formiranje predviđeno Zakonom o kontroli
cijena. "Ovaj propust je suprotan zakonskim odredbama i upitan sa
stajališta vladavine prava", navode u Petrolu. Na preniske marže upozorila su i druga dva velika trgovca gorivima u
Sloveniji, Mol i Shell. STA još uvijek čeka njihov odgovor na zahtjev za
odgovor.